RB101
místnost C
místnost D
workshop room
08:30 - 09:30
Registrace a snídaně
09:30 - 09:50
Uvítání a důležité organizační detaily Michal Šrajer, Avast
10:00 - 10:50
(en) Expert Android code generation Boris Farber, Google
Lets look at the most prolific libraries for Android such as: dagger2, ig json ... They all share common feature, they generate code ! Boilerplate code, non interesting code, glue code; code that has to be there. And we are going to learn how ...
Backend v cloudu 10:00 - 10:25, Štěpán Bechynský, MSD
Na světě je několik set miliónů uživatelů mobilních telefonů. Udělat mobilní aplikaci problém není, ale jak na backend pro obsluhu desítek miliónů uživatelů? V přednášce se dozvíte, co to cloud je, k čemu je to dobré a jaké cloud služby na Amazon Web Services a Microsoft Azure můžete pro backend mobilních aplikací použít.

P2P mobilní komunikace, aneb co jste kdy o NATu vědět nechtěli, ale museli jste zjistit. 10:30 - 10:55, Čeněk Rauscher, OKsystem
iBeacon, aneb jak ochytřit vaše aplikace o kontext uživatele Petr Dvořák, Avast & Lime
Technologie iBeacon přináší zcela nové příležitosti tvůrcům aplikací pro iOS. Umožňuje totiž to, aby mobilní aplikace lépe rozumněly kontextu, ve kterém se nachází jejich uživatel. Aplikace tak mohou zobrazovat více relevantní obsah nebo urychlit akce, které v dané situaci dávají největší smysl. Na přednášce si ukážeme, jak se s technologií iBeacon programuje na platformě iOS, podíváme se na vychytávky v Estimote SDK pro iOS, a představíme si platformu Lime pro rychlou tvorbu context-aware aplikací.
Cardboard Unity Codelab Martin Appl, Avast
Úvod do rozšiřování her vytvořených v Unity o virtuální realitu pomocí Google Cardboard pluginu. Během workshopu si vytvoříte vlastní hru a otestujete si jí ve virtuální realitě.
Materiály
11:00 - 11:50
Oddelenie logiky od životného cyklu v Androide 11:00 - 11:25, Daniel Novák, inloop
Popis problémov, ktoré prináša úzke prepojenie biznisovej logiky a životného cyklu aktivít a fragmentov v Androide. V prednáške je predstavené možné riešenie a knižnica, ktorá pomôže s implementáciou.

Kotlin & Android. Budou si rozumět? 11:30 - 11:55, Tom Vondráček, Avast
Kotlin je relativně nový, moderní jazyk pro JVM. Společně si ukážeme co všechno umí, jak ho můžeme použít na Androidu a také co se děje pod kapotou kompilátoru. Na konci si zhodnotíme výhody i zápory jeho nasazení v kontextu aplikací pro Android.
Mobilní malware a my Filip Chytrý & Ondřej David, Avast
Poskytneme Vám náhled na reálné hrozby ve světě mobilních platforem a proč je zrovna Android nejvíce sexy pro útočníky. Co obnáší boj s malware z pohledu analýzy i vývoje? Nahlédneme i do zákulisí mobilního antiviru a kam jsme se za poslední rok posunuli. Jaké techniky a technologie používáme v boji s temnou stranou? Co vlastně znamená malware pro Android a je hrozba reálná? Čeho se autoři malware snaží typicky dosáhnout a jaké jsou jejich motivace? Jak sami zjistíte, není vše jen černobílé...
Když spolu zajdou zakalit iOS, Android, Arduino a Robotika... 11:00 - 11:25, Tomáš Jukin, Juicymo
Ve své přednášce nám Tomáš ukáže, co všechno může vzniknout, když zajde iOS a Android na pivo a v hospodě potkají u stolu Arduino s Robotikou a dají si s nimi (více než jen) pár panáků. Potřebujete nutně HomeKit k tomu abyste mohli ovládat Internet of Things ze svého iOS či Android zařízení? Nebo vám postačí BLE? Věděli jste že svého vlastního Arduino robota si můžete postavit za dva dny? K čemu se vám - mobilním vývojářům může hodit Open Hardware? Na to vše se pokusí Tomáš odpovědět. A také vám ukáže co vznikne, když spolu naši čtyři štamgasti stráví společnou noc!

Rozšíření mobilního backendu a Internet věcí v IBM cloudu 11:30 - 11:55, Ondrej Plevka, IBM
Jak vytvořit backend v cloudu pro mobilní aplikaci za 3 minuty? Jak k němu jednoduše připojit různé databáze a jiné služby? Jak komunikovat s Android Wear, Arduinem nebo jinými Internet of Things věcmi v cloudu? A co to vlastně je IBM Bluemix? Po této prezentaci se už nebudete muset na tyto otázky dále ptát, protože už tomu budete rozumět.
Vlastní watchface pro Android Wear David Vávra, Avast
V tomto codelabu se dozvíte základy vývoje pro Android Wear na příkladu vlastního watchface (ciferníku). Na konci codelabu budete mít vlastní watchface a můžete se vyřádit na tom, jak bude vypadat. Workshop je na 2 hodiny ale můžete skončit dřív a skočit si na oběd.
Materiály
12:00 - 12:50
Oběd
(en) Android forensics, how the police investigates your device Marius Mailat, Appsrise
Ever wondered how the Police is analyzing the communication and the devices on a criminal case? My trips in the latest years brought me in contact with companies in security area from Europe, Russia, China and Malaysia. Teaching Android Internals for national security agencies forced me to align the Android Internals knowledge with the forensics on Android devices.

I will demo how the Android Internals are constructed and how the police force can extract from an Android device sensitive informations. I will demo the way they can hack into a phone internals using Android platform features like: Binder, Kernel architecture, file system, ADB.
Vývoj pro Microsoft Band 12:00 - 12:25, Martin Šimeček, Microsoft
Přednáška ukáže možnosti vývoje pro nejnovější wearable zařízení od Microsoftu, které může kromě hlídání kondičky a produktivity uživatele také doplnit vaši mobilní aplikaci.

Chování WiFi v Androidu a WiFiBeacon 12:30 - 12:55, Jonáš Ševčík, ModernTV
Jak funguje skenování bezdrátových sítí? Jak často se děje? Něžere příliš baterku? Jsme schopní ho ovlivnit? A jak s ním vůbec pracovat? Jde to k něčemu použít? Osvěta o fungování WiFi v Androidu a proč může být lepší jak Bluetooth LE.
Vlastní watchface pro Android Wear (pokračování)David Vávra, Avast
V tomto codelabu se dozvíte základy vývoje pro Android Wear na příkladu vlastního watchface (ciferníku). Na konci codelabu budete mít vlastní watchface a můžete se vyřádit na tom, jak bude vypadat. Workshop je na 2 hodiny ale můžete skončit dřív a skočit si na oběd.
Materiály
13:00 - 13:50
(en) CocoaPods - Future Directions Marius Rackwitz, CocoaPods
Early last year CocoaPods was on the road to a solid, stable 1.0.0 release. Then Apple threw a wrench in the works with Swift and Frameworks. A year later we're still playing catch-up. Marius, the author of most of the frameworks support will talk about what has happened and what are the next steps for the open source project.
Oběd
Oběd
Mastering Android Studio Štěpán Šonský, Anywhere
Během workshopu se dozvíte, jak si usnadnit práci a být efektivní v Android Studiu. Vyzkoušíte si nejnovější "fičury", funkce, pluginy a klávesové zkratky.
Materiály
14:00 - 14:50
Unit testing & Android 14:00 - 14:25, Tomáš Kypta, Avast
Automatické testování Android aplikací bylo vždy problematické a vývojáři opomíjené. V nedávné době se Google začal více věnovat vylepšení nástrojů a knihoven pro testování. Přibyla podpora unit testů v Android Studiu, vznikla řada nástrojů pro UI testování a pracuje se také na lepší podpoře instrumentačních testů. V přednášce si ukážeme, jaké nástroje mají dnes vývojáři k dispozici, co a jak správně otestovat a jak psát testovatelné aplikace.

Nejlepší věci jsou zadarmo - ale jak na nich vydělat peníze? 14:30 - 14:55, Martin Krček, MADFINGER Games
Ty nejlepší věci jsou zadarmo. Láska, běh a také naše hry.

Ukážu vám, proč jsme se rozhodli opustit placené aplikace, po čem naši hráči nejvíce touží a za co jsou ochotni utrácet. A také pát tipů jak optimalizovat příjmy z reklamy.
(en) Dear developers, design details matter Juhani Lehtimaki, Fat Robot
Designing for Android is no longer guesswork. The platform has matured to a level where we understand how to build and why to do it in a certain way. The benefits of doing things right are anything from saving time in QA to making your users happy. These design details matter. Let's make our Android apps behave the way they should.
Ovládnutí targetů a schémat v Xcode 14:00 - 14:25, Dominik Veselý, Ackee
Díky schématům, konfiguracím a targetům v Xcode si může programátor velice ulehčit život. V praktických ukázkách si ukážeme jak jednoduše vyvíjet a testovat aplikace proti různým prostředím (vývojové/produkční) jednoduše a přehledně. Další praktická ukázka bude zaměřená na spravování brandované aplikace, tedy aplikace kterou vydáváte vícekrát např s jinou konfigurací nebo jinými assety. Přednáška je určená pro všechny, kteří si díky schématům a targetům chtějí usnadnit vývoj jejich aplikací nebo se konečně dozvědět k čemu tyto věci v Xcode jsou.

(en) Building resilient API client 14:30 - 14:55, Vincenzo Chianese, Apiary.io
An introduction to building API clients and servers which can evolve independently. This talk will cover connecting to an API without upfront knowledge about any implementation details such as URIs, HTTP "verbs" and content types but instead an understanding of the semantic meaning of what the API does. By leaning controls on the fly, we can allow a client and server to change independently over time.
Apple Watch workshop - Audio hláškyDaniel Ondrůj, STRV
Cílem workshopu je vytvořit jednoduchou aplikaci pro WatchOS 1 nebo 2, která využívá REST API a VoiceOver pro “postování” audio zpráv. Během implementace bude možné podle časových možností rozšiřovat aplikaci o animace a v případě WatchOS2 i nové prvky v API.
Materiály
15:00 - 15:50
(en) Monetizing your apps with Subscriptions Oliver Drobnik, cocoanetics.com
- subscriptions and their differences to other in app purchases
- the differences between one-off subscriptions and auto-renewing subscriptions
- the little known conditions under which Apple would approve apps with auto-renewing subscriptions
- getting rid of the address marketing dialog
- how to validate in app purchase receipts with or without a server
- how to determine if the user has a valid subscription and when it expires
- dealing with free trial times
Prototypování mobilních aplikací Tomáš Procházka, independent designer
Povídání o UI objevování, pokusech, ověřování a iterování. Framer, Quartz Composer, Pixate, Invision, Form.
Návod ako vyrobiť hru a zarobiť pre neherných vývojárov 15:00 - 15:25, Jan Ilavský, Hyperbolic Magnetism
Takmer každý programátor má v sebe malú túžbu vyrobiť a vydať vlastnú hru. Snaha niečo vytvoriť však častokrát končí v slepej uličke. Ešte smutnejšie sú prípady, keď hra vyjde a nedokáže si nájsť cestu k svojmu publiku. Počas tejto prednášky sa dozviete všetko čo by vám mohlo pomôcť nie len s vývojom ale aj s marketingom a kopou "zbytočných" vecí okolo.

Úvod do Metalu 15:30 - 15:55, Vladimír Hrinčár, Hyperbolic Magnetism
Metal je nové nízkoúrovňové API na renderovanie akcelerovanej 3D grafiky, ktoré bolo predstavené spolu s iOS8 minulý rok na WWDC. Konkrétne je odpoveďou Apple na doteraz populárne OpenGL ES, ktoré však dlhodobo trpí problémami s nie príliš dobrým návrhom API, celkovou zložitosťou a tzv. nekompatibilitou so súčasnou architektúrou bežných GPUs. Táto odpoveď prišla v dobe, kedy sa popri Metale objavili aj iné nové APIs, ako je Mantle, Vulkan, alebo DirectX 12. Všetky tieto riešenia majú spoločnú tú vlastnosť, že za cenu prenesenia časti zodpovednodnosti z grafického driver-u na aplikáciu, prinášajú masívny narást rýchlosti a lepšie možnosti kontroly pre programátora.

Na prednáške si ukážeme, ako sa s Metalom pracuje na jednoduchých príkladoch od vykreslenia trojuholníka, až po zaujímavejšie použitie u nejakého zložitejšieho fancy dema a povieme si, v čom je to iné (lepšie) ako doterajšie riešenia. Keďže je Metal vo veľkej časti odlišný od tradičných rendering APIs, zoberieme to úplne od základov a preto nie je vyžadovaná žiadna predchádzajúca skúsenosť s programovaním v oblasti 3D grafiky. Takto môže prednáška poslúžiť pre potenciálnych záujemcov ako praktický úvod do problematiky.
Jak zabezpečit Android aplikaci? Michal Vojtíšek
Jsou data Tvých uživatelů v bezpečí? Bráníš se hackerům a stále se Ti nedaří? Pojď si vyzkoušet hacknutí aplikace, získání dat uživatele a poradit se jak mít aplikaci bezpečnější. Navrch přidám zkušenosti z bezpečnostních auditů i code-reviews a poradím jak být v souladu s různými bezpečnostními požadavky Tvých zadavatelů. Jestli ještě žádnou aplikaci nemáš nebo píšeš backendy, nevadí, best-practices bezpečnosti aplikací platí pro všechny.
Materiály
16:00 - 16:25
Coffee break
16:30 - 17:20
Cesta k vydělávajícím aplikacím (jako indie vývojáři) Jindra & Honza Šaršonovi, TappyTaps
Co jsme se naučili za 5 roků vývoje aplikací, které děláme výhradně pro prodej na App Store / Play Store. Tipy & triky, jak vymýšlíme nové aplikace a jak je prezentujeme navenek.
Functional Reactive Programming s ReactiveCocoa Alex Wald, inloop
Teoretický úvod do sveta reaktívneho programovania s praktickými ukážkami v jazykoch Objective-C a Swift na platforme iOS.
(en) How M's Android Backup can break your app Mateusz Herych
Together with the Android M, Google has released Android backup during the last I/O. However, Android apps' data backup is not a new concept - we had third party solutions there for years. What can we learn from them? What should be your strategy for backuping data? Is your app ready to handle database migrations properly, and handle old, no-longer-supported SharedPreferences' keys?

Attend my talk to:
- Learn what possibilities newest Android Backup feature gives you
- Listen how to make your application handle data from the older versions
- Simply see me trying speaking Czech
White-box testování pro Android Honza Gahura, Avast
Postupně krok po kroku postavíme malinkou aplikaci pro Android, která bude mít nastaveny všechny prostředky nutné pro efektivní unit a function testování. Použijeme JUnit, Espresso, Mockito, Dagger a vše rozchodíme v Android Studiu. A samozřejmě si napíšeme nějaké testy.
Materiály část 1, část 2
17:30 - 18:20
Lightning talks 7 speakerů, každý 7 minut
Jana Moudrá - Jak Android vývojář k UI testování přišel - Krátká pohádka o tom, jak jeden zarytý Android vývojář k UI testování přišel a zjistil, že je to docela fajn.

David Vávra - Opensourcing at Avast

Michal Acler - Revoluce nebo evoluce? - Aneb jak představit novou verzi aplikace a nikoho tím nenaštvat.

Vanda Cabanová - Smart City infrastructure - Internet of Things a Smart lampy všade okolo nás

Vratislav Zima - Interaktivní zařízení v mém oblíbeném baru - Jsme národem alkoholiků, techniků a lenochů. Po hospodách a barech trávíme většinu času. Proto už jsou hospody na každých pár metrech a stále dokáží vznikat nové. Kam teda mám jít?

Martin Skakala - WakesApp - co by sme robili uplne inak..

Jan Ilavský - Astrofotografia - Ake fotky sme dnes schopny urobit doma na zahrade?

Filip Hráček - Přednáška o mobilech
18:20 - 18:30
Wrap-up Michal Šrajer, Avast
19:00 - ?
Afterparty